Direcţia Informare şi Relaţii Publice
E-mail: presamapn@mapn.ro
Contact: 021-319.60.22
Ofițeri de marină – viitori piloți ai elicopterelor de pe fregatele românești
Cei opt viitori piloți au fost selecționați după parcurgerea unor probe fizice și psihice și au fost avizați din punct de vedere medical.
Cursul se va desfășura în trei module de pregătire, timp de un an de zile, atât în școala de aplicație din Boboc, cât și în baze aeriene. activitatea se va finaliza cu un examen de absolvire și obținerea brevetului de pilot militar de elicopter.
Jurnaliștii interesați să participe la inaugurarea cursului vor fi așteptați la punctul de control al Școlii de Aplicație pentru Forțele Aeriene, de ofițerul de relații publice al instituției, locotenent-comandor Dan Hageanu (tel. 0724-212.673), între orele 10.15 și 10.45.
* * *
Primele elemente de aviație în Marina Română dateazã din iunie 1920, când câțiva ofițeri de marinã au fost chemați pentru a lua în primire 12 hidroavioane care reprezentau capturi de rãzboi din campania anului 1919. Hidroavioanele au fost revizuite în Arsenalul aeronautic de la Cotroceni-București, după care au fost trimise cu trenul în portul Constanța, unde s-a constituit Grupul de Aviație Maritimã, aflat sub comanda cãpitanului Constantin Negru.
La 21 iulie 1920, în portul Constanța s-a executat primul zbor cu un hidroavion, iar de atunci Hidroaviația s-a afirmat ca o forțã distinctã.
Având în vedere cã portul Constanța nu prezenta condiții prielnice pentru activitatea de zbor a hidroavioanelor, datorită activității portuare intense, Hidroaviația româneascã a fost dotatã cu o bazã pe lacul Siutghiol, în partea de nord a orașului Constanța.
În dotarea Hidroaviației au intrat apoi hidroavioanele S 55, care în aproximativ 15 ani de exploatare nu au avut nici un accident. În timpul celui de-al doilea rãzboi mondial, hidroaviația românã nu a pierdut nici un aparat în confruntãrile directe cu inamicul.
Statul Major al Fortelor Navale